Info
|
Projekt: |
Wielofunkcyjna stacja obsługi i zarządzania kolei szybkiej Trinitrain (OMSF) |
Lokalizacja: |
Trynidad i Tobago |
Czas: |
2009 – 2010 |
Faza: |
Projekt koncepcyjny, budowlany, z koordynacją branż |
Klient: |
TRINITRAIN (konsorcjum Bouygues, ALSTOM, RATP) |
|
Opis: |
Wielofunkcyjna stację OMSF zaprojektowano jako centrum zarządzania, utrzymania i konserwacji (OMSF) dla nowo-projektowanej sieci kolei szybkiej na wyspie Trynidad.
Jedną z inspiracji jest Trójca przedstawiona jako trzy góry w godle państwowym. Projekt odzwierciedla "genius loci" miejsca – jego charakter, dosłownie i w przenośni gorący klimat, żywy charakter i symbolika współczesnego państwa Trynidad i Tobago, a także przyjazne dla środowiska projektowanie. Projekt cechuje ekspresyjna architektura niosąca skojarzenia z ruchem i naturą – uwidoczniona zwłaszcza w przypadku budynku szkoleniowego oraz zadaszenia warsztatów.
Zaprojektowany zespół składa się z kilkunastu budynków, w których mieścić się będzie m. in. siedziba dyrekcji z administracją, centrum zarządzania siecią, warsztaty kolejowe oraz służące obsługi linii, centrum szkoleniowe, zaplecza socjalne dla maszynistów, ochrony i osób sprzątających oraz zadaszenia postojowe.
W projekcie zastosowano zasady zrównoważonego rozwoju, co ma odzwierciedlenie m. in. w nowatorskim systemie podwójnego zadaszenia przy pomocy struktur membranowych. System ten pozwala na wykorzystanie naturalnego przewietrzania budynku, a przez to obniżenie kosztów chłodzenia w gorącym klimacie i obniżenie emisji CO2..
Zespół budynków zaprojektowano w zewnętrznej strefie huraganów oraz na terenie o potencjalnej aktywności sejsmicznej.
Projekt w ramach współpracy z Ingerop Polska Sp. z o. o. Wiz. K. Włoskowski.
|
Centrum zarządzania ruchem kolejowym Trinitrain
Copyright 2024. PROSPACE ARCHITECTS